Bara dom som bländats av ljuset kan se hur bra vi mår

Jag är tillbaka på världens goaste långbergsskola. Så jävla underbart! Denna vecka är jag på fritids och jobbar tillsammans med Pa och Kattis. Idag blev det utflykt till skogen = x antal liter blåbärssoppa, galonisar och såklart lite obligatoriskt slagsmål. På hemvägen frågade ett barn mig hur många barn jag hade. "Nä jag har inga barn, jag är ju bara 22!" "Va? Du ser ju ut som 30, du är väl iallafall gift?" (borde jag vara det?? Borde jag kanske bli stressad??)  Sjukt bra ungar är det iallafall (trots allt).

Lyxade till måndagskvällen med varm choklad och scones. Och ibland tror jag att jag omedvetet skämmer bort mina sambos en aning för mycket. Kanske skulle ha tagit betalt för sconesen, vad är rimligt? 10 kr per halva? 

Eftersom vi inte var hemma förra vintern utan istället spenderade julen i värmen så är julsuget så fruktansvärt stort iår. Jag behöver göra upp en egen julpyntsbudget för att inte spåra ur alldeles tror jag. Snart första advent och då jävlar går startskottet!

Nu rundar jag av den här måndagen med en gammal klassiker, skönheten och odjuret!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0