2 steg från paradise

...eller mitt i paradiset.

Här råder det bloggtorka kan man säga. Inte för att jag inte haft saker att skriva om. Tro mig, hela mitt huvud är fullt av tankar, intryck, funderingar och annat som snurrar omkring. Det är bara det att tiden liksom inte räcker till. Och visst är det ganska konstigt? Jag menar, hemma har jag vanligtvis ett jobb jag ska gå till varje dag, jag har kompisar jag vill umgås med, träna, städa, planera, åka bil.. you name it. En massa saker som tar en väldans massa tid iallafall, och ändå har jag tid att hänga på internet nästan varje dag, ibland kan jag till och med känna att jag inte har särskilt mycket att göra? Medan jag här har varje dag oplanerad och gör vanligtvis det som faller in, oftast hänger vi på stranden eller vid poolen, tar en runda på stan, är ute och käkar eller bara är. Och ändå tycker jag att jag inte har tid att skriva ett blogginlägg. Det handlar på något sätt om prioritering och om vad som känns viktigt. Kanske är det inte särskilt viktigt för mig att blogga när jag varje dag skriver en sida i dagboken om vad som hänt (vilket jag ju inte gör hemma). Kanske är det nu jag inser att det faktiskt är för min egen skull jag bloggar och inte för er (även om det såklart är väldigt roligt att dela med sig om tankar och händelser). )Nån dag ska jag försöka skriva ihop en liten sammanfattad version av resan hittills).

Just nu befinner vi oss iallafall i Thailand, Phuket. Och idag är det första dagen på ett nytt år.
2010 var ett fruktansvärt bra år. Det jag framförallt kommer minnas av detta år är våren och hösten på Långbergsskolan. Världens finaste elever och lärare fick jag umgås med dagligen, vilket gjorde det så himla enkelt att vakna på morgnarna. Underbart!   
   De två sista månaderna har jag spenderat i Sydostasien där jag upplevt saker jag aldrig kommer uppleva igen, lärt mig att uppskatta små enkla saker, insett hur mycket min familj betyder och ställer upp för mig och hur enkelt det är att njuta av och uppskatta livet. Det är underbart att gå in i ett nytt år med lyckokänslor i hela kroppen. 2011 kommer verkligen att bli ett bra år!

Kram och Gott Nytt År på er!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0