VI FÅR INTE VÄNJA OSS FÖR DÅ ÄR ALLTING FÖRSTÖRT


Ännu en vecka och en helg har passerat. Jag tog, som vikarie, på mig uppdraget att fixa en skojig julkalender till fritids.
Och ja, jag ångrade mig 5 minuter senare........ hade kunnat gjort det enklaste och åkt till ica och köpt en chokladkalender, men hur kul är det? Och vad ska det vara i de barnens luckor som inte tål laktos/ägg/mjölkprotein? Morötter?  Crap!  Slet som ett djur och donade med paket, filmer, gåtor och rim och kunde åka till fritids med två kassar julkalender den 1:a, nöjd!

Blir man inte 12-13 år yngre så fort det blir december och julkalender? Eller när det ska bakas pepparkakor och pepparkakshus?  Tar in varenda liten juldoft i min näsa och njuter av en jul/vinter hemma i Sverige (som om jag skulle varit borta senaste 15 åren?).  Jobbar julborden på Marsvikens kursgård och blir fylld av julstämning så fort jag kommer innanför dörrarna.  Det värsta är att jag lär ha käkat mig mätt på julmat redan vid lucia..

I lördags var det dags för den traditionsenliga glöggmiddagen hos grannarna. Glöggprovning, rödvin och god mat fick starta lördagskvällen innan jag fortsatte hem till stan där anna&co kom förbi med diverse alkoholhaltiga drycker. Krogen fick sig ett besök och kvällen avslutades med skrattfest och massa mysigt folk hemma i soffan. Lovely lördag!

Igår var familjen Naessen här och jag och lilla Emil tillbringade eftermiddagen på köksgolvet tillsammans med brorsans fina traktorsamling..   Avslutade sedan helgen med Chipslala, soffhäng och söndagsbad!

/C


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0